Un altre pas més perquè el corredor del Mediterrani sigui una realitat

Aquest matí hem votat el paquet sobre Xarxes transeuropees de Transports (TEN-T).

En l’apartat del Connecting Europe Facility, es regula el reglament financer que estableix l’aportació de la Unió Europea a infrastructures de transport pel proper pressupost plurianual 2014-2020, les condicions per poder rebre finançament de la Unió, així com els corredors i altres infrastructures prioritàries.

Un dels Corredors és el del Mediterrani, el qual ha estat inclós en la seva totalitat des d’Algecires fins a Perpinyà per contiuar cap a Lió, Milà, Liubiliana i fins a la frontera amb Ucraïna.

També estan inclosos els ports i aeroports de Barcelona, Tarragona i Palma de Mallorca i es contempla que el cofinançament de la UE per aquestes infrastructures pugui arribar fins el 40%.

Penso que pel que fa a Catalunya és un bon resultat. Ara el proper tràmit a passar és l’acord amb el Consell -els governs dels estats membres- i, finalment, una vegada aprovat pel Parlament, la Comissió i el Consell, s’haurà de buscar des dels governs d’Espanya i de Catalunya, el finançament tant públic com privat, que permeti accedir al finançament europeu.

Podem dir que el treball del Parlament Europeu està fet i que ara toca posar-se a treballar des de les altres instàncies.

Podeu consultar aquí l’esmena de compromís sobre el Corredor Mediterrani, aprovada de manera conjunta per les comissions parlamentàries d’Indústria i de Transports.

També podeu trobar més informació en anteriors entrades al bloc:

Diari de campanya, 22 de maig
El possible Corredor Mediterrani
El futur del Corredor Mediterrani
Més sobre el Corredor del Mediterrani

1 comentari

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir el correu brossa. Aprendre com la informació del vostre comentari és processada