Tornar a sentir a parlar d’art i no només de diners

Arran de la 52a edició de la Biennal de Venècia que s’inaugurarà el proper 10 de juny, es publica una entrevista amb el responsable d’enguany el nordamericà Rober Storr que fou conservador del Museu d’Art Modern de Nova York (MOMA).

En l’entrevista ens explica Storr que se celebren al món 120 biennals i que cadascuna d’elles té les seves pròpies peculiaritats. La de Venècia arrossega la història de la ciutat, plena d’art antic i pobre en art modern.

Parla també del mercat de l’art. Diu Storr que com a director pensa en els espectadors i no pas en els potencials compradors. La seva experiència al davant del MOMA l’ha ensenyat molt. Diu que va realitzar inversions importants en la compra de grans obres amb l’objectiu de treure-les del mercat per oferir-les al públic. Unir el seu valor especulatiu al seu valor intel·lectual. Vist el comportament actual del mercat, el seu objectiu pot semblar “quixotesc”, però es mostra segur que l’efervescència de la compra-venda s’aturarà i finalment, podrem retornar a conversar sobre art, o encara millor, tindrem l’oportunitat de comprovar que aquesta conversa no ha deixat mai d’existir malgrat el soroll excessiu del diner.

M’agradaria que Storr tingués raó.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir el correu brossa. Aprendre com la informació del vostre comentari és processada