El Parlament Europeu defensa els drets dels passatgers aeris

L’informe aprovat a Estrasburg aquesta setmana “sobre la compensació i assistència dels passatgers en cas de denegació d’embarcament, cancel.lació o gran retard dels vols”, reclama major informació, comoditat i transparència.

Aquest informe proposa la revisió del Reglament existent sobre la matèria i suposa un primer pas per posar fi als abusos que els passatgers pateixen per part de certes companyies de baix cost.

Per primer cop, el nou reglament permetrà que els grans retards puguin ser objecte de compensació econòmica. Es resol també favorablement el problema dels bitllets d’anada i tornada, de manera que es podrà emprar el viatge de tornada fins i tot quan no s’hagi pogut utilitzar el d’anada.

Segons Inés Ayala, diputada socialista espanyola membre de la Comissió de Transports del Parlament Europeu, l’informe aprovat aquesta setmana “permet acabar amb les nombroses circumstàncies que permetien a les companyies eludir les seves obligacions d’atenció i indemnització. No és possible que, de tots els passatgers que tenen dret a compensació, només un 2% la rebin”.

Entre altres esmenes proposades pel Grup dels Socialistes i Demòcrates, el ple ha aprovat permetre als passatgers que puguin acreditar la seva identitat en vols nacionals mitjançant el carnet de conduir o el llibre de família, en cas de menors, així com l’eliminació de restriccions absurdes de determinades companyies de baix cost per l’equipatge de cabina.  “Aquesta última mesura impulsada pel Parlament ja ha tingut efecte dissuasiu per algunes aerolínies”, ha afegit Ayala.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *