AVINYÒ, EL “DAVOS” DE LA CULTURA

El passat 18 de novembre es va inaugurar el Fòrum d’Avinyò que va comptar amb la presència de més de 250 persones de 15 països diferents.

Es tractava de fer coincidir l’economia, la cultura i els mitjans de comunicació, 3 móns que acostumen a ignorar-se.

Entre els convidats es trobaven ministres de la cultura europeus, representants coneguts i influents de la cultura i dels “media”.

Es posà sobre la taula, la importància de la cultura com un sector dinàmic i en creixement.

Segons l’informe de NNUU sobre Economia Creativa 2008, el sector de la cultura representa avui un 3,4% del comerç mundial i segon les previsions, un terç del creixement es produirà a travès dels telèfons portàtils i d’Internet. Com va dir Gilles Lipovetsky: “Estem passant de la mercantilització de la cultura a la culturalització de les mercaderies”.

La majoria de les intervencions posaven de manifest la dificultat d’entendre els canvis en un món on la revolució a Internet genera una nova manera de pensar i també una nova economia que està per inventar.

La gran qüestió de la gratuïtat i els problemes que planteja en relació a la creativitat, així com la distància entre el virtual i el real són qüestions centrals en aquest debat però que sembla que van estar absents en el fòrum. Si es vol debatre a fons la dimensió econòmica de la cultura, cal tenir presents aquests elements que precisament formen part de la tan valorada “excepció cutural”,

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir el correu brossa. Aprendre com la informació del vostre comentari és processada